4 manieren om jouw bedrijf meer onder de aandacht te brengen

4 manieren om jouw bedrijf meer onder de aandacht te brengen

Ben je net een bedrijf begonnen of ben je aan de slag gegaan als ZZP’er? Dan is de branding van jouw bedrijf of merk natuurlijk erg belangrijk. Je wil immers naamsbekendheid creëren, pas dan kun je potentiële klanten gaan benaderen en met het sales gedeelte beginnen. Je kunt dit op verschillende manieren doen, zowel online als offline. Het online gedeelte is vandaag de dag erg belangrijk, maar ook het offline gedeelte kun je niet laten zitten. In dit artikel geven we je 5 tips om jouw bedrijf meer onder de aandacht te brengen!

1. Flyers en stickers laten maken

Het klinkt misschien wat ouderwets, maar ook tegenwoordig is het nog een erg goed idee om flyers en stickers te laten maken voor je bedrijf. Veel bedrijven laten stickers drukken, bijvoorbeeld met hun logo of slogan. Die stickers kun je natuurlijk overal opplakken, zodat jouw bedrijf zichtbaarheid en naamsbekendheid krijgt. Dit lijkt iets heel simpels, maar het is erg belangrijk voor de betrouwbaarheid van een bedrijf of merk dat het mensen bekend voorkomt. Wanneer ze het logo al vaker op straat hebben gezien dankzij stickers of flyers, zullen ze het bedrijf sneller vertrouwen omdat het hen bekend voorkomt. Een goede zaak voor een nieuw bedrijf dus.

2. Een website maken

Vandaag de dag kan een bedrijf of merk niet meer zonder een website. Je kunt ervoor kiezen om zelf een website op te zetten, wat niet meer zo moeilijk is als je gebruik maakt van WordPress of Joomla. Maar je kunt natuurlijk ook een designer of een bedrijf de website voor je laten maken. Dit laatste is aan te raden als je meteen een professionele website wil. Of dat belangrijk is, hangt natuurlijk af van welke producten of welke diensten je aanbiedt. Bied je diensten aan, dan is een professionele website al snel belangrijker dan wanneer je bepaalde producten verkoopt. Verkoop je producten zoals zelftesten, dan kun je vaak simpel een webshop beginnen, bijvoorbeeld met behulp van Shopify.

3. Social media kanalen opzetten

Naast een website, kunnen social media accounts eigenlijk ook bijna niet meer ontbreken voor bedrijven. Zeker als je producten verkoopt, is dit een hele belangrijke. De marketplaces op social media kanalen worden namelijk steeds groter en populairder, vooral op Instagram en TikTok. Mocht de leeftijd van jouw doelgroep wat lager liggen, dan heb je tegenwoordig echt social media accounts nodig voor je bedrijf of merk. Als je producten verkoopt, kun je op die manier ook samenwerkingen beginnen, bijvoorbeeld met influencers of professionals.

4. Een podcast serie beginnen of meedoen als gast

Ook podcasts zijn vandaag de dag erg geliefd bij jongeren en jongvolwassenen. Bied jij diensten aan met jouw bedrijf, dan is het starten van een podcast serie verstandig. Op die manier kun je namelijk laten zien dat je weet waar je het over hebt. Je kunt beginnen met jouw eigen team en uiteindelijk ook allerlei gasten uit gaan nodigen. Heb je nog geen tijd of mensen om een eigen podcast serie te hosten? Kijk dan of je eens aan zou kunnen sluiten bij de podcast van een ander bedrijf! 

gerelateerde berichten